دیروز و امروز دوره آموزشی تفکر خلاق که بسیار دوره ای مفید و کاربردی و به دور از تدریس خشک اسلایدی را در اداره آموزش بندر تجربه نموده و با نوع جدیدی از آموزش و نوآوری در تدریس آشنا شدیم  .

در روز ابتدایی ، یکی از مباحث به انواع نوآوری یعنی " انقلابی" ، "افزایشی" و "در هم گسیخته" می پرداخت که نوع اول را می توان در کشورهای پیشرفته آمریکا و ژاپن دید و نوع دوم نیز می توان صاایران را مثال زد که پله پله و به تدریج بهبود مستمر دارد . اگر بخواهیم در این باب مثال دیگری بزنیم می توان مایکروسافت را مثال زد که در هنگام ظهور برای خود انقلابی بود اما کماکان پس از ده سال به حالت بهبود مستمر و از نوع دوم شده است . ما با ویندوز 7 کارمان راه می افتد .

و اما سومین نوع یعنی تخریب گر و درهم گسیخته یعنی قواعد بازی به هم می خورند .

 

 

این چند خط را نوشتم تا به تصویر و سوژه دیروز برسم . قبل از رفتن به کلاس با گرفتن برنامه جابه جایی های روی اسکله می دانستم روز شلوغی را پیش رو داریم . گرند فری را در حال انتقال از اسکله 4 به نگین و بر بلندای طبقه 8 در وسط کانال با راهنمایی کپتن غریبی رها کردم و شیفت کاری را به مرتضی خان آبادی سپردم.

 پس از 4 ساعت که به اتاق کنترل پا گذاشتم این نوآوری تخریبگر و درهم گسیخته را به وضوح می توانستم در قاب تصویر روبرویم مشاهده کنم . بندر بواسطه لایروبی پای اسکله کن فی شده بود . گرند فری پای اسکله نگین جا خوش کرده بود و پس از این همه توقف بر روی اسکله 4 ، حال آن سمت کانال دسترسی بود و اتفاقا این چیدمان به زیبایی منظره کمک کرده بود . لنج ها در ردیف چهارتایی که البته برای کانال کمی با ریسک بالا در اسکله 4 جا خوش کرده بودند . دوبه های پای اسکله همه تکی و بدون دوبل ، دستور منع ورود دوبه های ورودی ،خالی بودن فضای زیادی از اسکله 7 تا 13 و . نشان دهنده به هم خوردن قواعد بازی بود که حداقل چند هفته ای را با این نوآوری اجباری سرخوشیم .

سرخوش که چه عرض کنم . درگیریم . چرا که فضای محدود باقی مانده با حجم ترافیک آینده قطعا با بگیر و ببند های زیادی روبروییم . معضل موتور لنج ها و به یکباره از اسکله جدا شدن ها ویژه در هنگام ورود و خروج کشتی ها آن هم در کنار اسکله قطعا ریسک کار را بالا خواهد برد که باید برای آن چاره ای اندیشید .

 

حسن ختام این پست ، عکسی از گرند فری در صبح مه آلود امروز بر روی اسکله نگین

 

اسکله ,نوآوری ,گسیخته ,گرند ,کرده ,کانال ,درهم گسیخته ,قواعد بازی ,بهبود مستمر منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

همچنین شما تیم تولید محتوای بهیدو مهاجرت به کانادا تخفیف میخوام حرف بزنم سکون و زمانهای دور آشپزباشی پیامک مارکتینگ